Η καλλιέργεια της αισθητηριακής αγωγής των παιδιών στο σχολείο μας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των εκπαιδευτικών δράσεων.
Οι αισθητηριακές ασκήσεις βοηθούν το παιδί να αντιληφθεί καλύτερα τις ιδιότητες των αντικειμένων, να αναπτύξει το αίσθημα της προσοχής και της σκέψης εμπλουτίζοντας έτσι τις διανοητικές του δυνάμεις.
Αντικείμενα όπως ξύλο , χαρτί, χαρτόνια διαφόρων ειδών, νερό, χώμα, αφροί, υλικά της φύσης , ανακυκλώσιμα υλικά, λεκάνες, κουδουνάκια, όσπρια και κάθε λογής άλλα αντικείμενα και ερεθίσματα που μπορούν να γυμνάσουν τις αισθήσεις των παιδιών, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον τους για παιχνίδι.
Με αυτον τον τρόπο τα παιδιά αγγίζουν, ακούν, γεύονται, παρατηρούν, πειραματίζονται, περιμένουν, αισθάνονται και …ανακαλύπτουν!
Δημιουργούμε λοιπόν αισθητηριακα παιχνίδια για της ανάγκες της προσχολικής ηλικίας -και όχι μόνο- όπου η ανακάλυψη, ο πειραματισμός και η γνώση, έρχονται μέσα από την συνεχή καλλιέργεια των αισθήσεων.
Όπως πολύ σωστά ειπώθηκε από την Ιταλίδα παιδαγωγό M.Montessori, δανειζόμενη τον αρχαίο ελληνικό λόγο <<Ουδέν εν τω νω, ο μη πρότερον εν τη αισθήσει>>.
…δεν υπάρχει τίποτα στο νου που να μην υπήρχε πρώτα στις αισθήσεις.