Στα παραμύθια του μεσημεριού τα παιδιά θα ταξιδέψουν στους μαγικούς, συμβολικούς κόσμους των λαικών παραδοσιακών παραμυθιών μέσα από την αφήγηση, το ονείρεμα του ξύπνιου και την εικαστική έκφραση.
Στην έναρξη της χρονιάς η ομάδα θα ακούσει παραμύθια με ήρωες ζώα, που αντιμετωπίζουν την απώλεια της οικογενειακής φωλειάς, φόβους στα νέα ξεκινήματα, φοβερούς και τρομερούς εχθρούς, ενώ με τη βοήθεια φίλων, μαγικών βοηθών καταφέρνοουν να βρουν αυτό που αναζητούν! Στη συνέχεια, η πορεία της εβδομάδας τους θα μας δίνει την επόμενη παραμυθιακή δαιδρομή. Από τις διαδρομές μας θα παίρνουν στις αποσκευές τους ό,τι χρειάζονται κάθε φορά είτε σε μορφή κατασκευής-εικαστικού είτε σε άυλη συμβολική μορφή.
Μέσα από το μαγικό, συμβολικό κόσμο των λαικών παραδοσιακών παραμυθιών τα παιδιά παίρνουν απόσταση ασφαλείας και συνομιλούν με τις δικές τους ανησυχίες.
Κάθε παιδί ζει στη στιγμή, βιώνει τα συναισθήματα του έντονα, η κάθε στιγμή αποτελλεί τον κόσμο του ολόκληρο. Μέσα στην κάθε του μέρα, σε κάθε μετάβαση σε επόμενο αναπτυξιακό στάδιο βιώνει έντονα συναισθήματα, φόβου, λύπης, μοναξιάς, απώλειας, έκπληξης, αναποφασιστικότητας, αγωνίας, απογοήτευσης, ζήλειας, θυμού, χαράς και ικανοποίησης.
Κάθε παραμύθι θέτει ασφαλές πλαίσιο με αρχή, μέση και τέλος, με καλούς και κακούς άμεσα αναγνωρίσιμους. Στην τυπική εξέλιξη της ιστορίας ο ήρωας φεύγει από το σπίτι του και ξεκινάει την αναζήτησή του, στο δρόμο του συναντά φίλους βοηθούς, αντιμετωπίζει εχθρούς, ανακαλύπτει αυτό που χρειάζεται και γιορτάζει για αυτό!
Η διαδρομή του ήρωα αντιστοιχεί σε μια εσωτερική διαδρομή για το παιδί στις πρωτόγνωρες ανακαλύψεις, στις αγωνίες, στο εύρος, στην ένταση και στην αλλεπάλληλη εναλλαγή των συναισθημάτων που βιώνει στην κάθε του μέρα.
Καθώς φαντάζεται τις εικόνες που ακούει εικονίζει διαφορετικούς, συμβολικούς δρόμους στις εσωτερικές του διαδρομές. Ανακαλύπτει πολλούς διαφορετικούς τρόπους για να αντιμετωπίζει δυσκολίες που συναντά. Κάθε φορά τα καταφέρνει, κάθε φορά γιορτάζει, κάθε φορά ανακαλύπτει έναν ολάκαιρο καινούργιο κόσμο, δικό του.
Βρίσκει δημιουργικούς τρόπους και εκφράζει αυτό που νιώθει, γνωρίζει τις εσωτερικές του πηγές δημιουργικούτητας και μαθαίνει να εμπιστεύεται τον εαυτό του.